Поради з української літератури для учнів 5 -х – 6 – х класів

Залучення дітей до читання


Як читати книгу

Читання – важлива і серйозна праця, яка вимагає вміння і майстерності.

Читай, не поспішаючи, тоді ти добре зрозумієш зміст книги.

Намагайся, щоб усе прочитане було тобі зрозуміле.

Прочитавши книгу, поміркуй, що тобі найбільше в ній сподобалось, які думки автора тебе приваблюють.

Свої думки про книгу, які тобі сподобались, запиши в щоденник читача.

Якщо зустрінуться незрозумілі або незнайомі слова, звернися до словників, довідників, енциклопедій, спитай,що вони означають, у бібліотекаря чи вчителя.

Нічого не пропускай в книзі, не кидай її, не дочитавши.

Як читати художню літературу

Твори художньої літератури читай вдумливо, не поспішаючи, дочитуй книгу до кінця.

Познайомся зі вступним словом або з післямовою. З них можна дізнатися багато цікавого про час, коли, відбуваються події, описані в книзі.

Читання фантастичних творів доречно пов’язувати з читанням науково-пізнавальної літератури.

Не пропускай описів природи і речей, які оточують героя, опису його зовнішності: вони дають можливість краще зрозуміти характер героя, ті обставини, у яких він знаходиться, готують тебе до сприйняття подальших подій.

При читанні звертай увагу на заголовок, підзаголовок та епіграф до твору. Завдяки їм ти краще зрозумієш основну думку книги.

Зверни увагу на ілюстрації. Вони доповнюють твої уявлення про прочитане.

Поради для батьків

Як зацікавити дитину читанням

1. Намагайтеся, щоб індивідуальне читання стало потребою дитини. Тому подавайте їй приклад, показуючи, як вам подобається читати. Тримайте вдома, в робочому кабінеті велику кількість книг та журналів. Нехай ваші діти бачать Вас за книгою кожного дня.

2. Давайте дітям дивитися ваші книжки. Читайте їм уривки з неї вголос.

3. Вибирайте і приносьте дітям книги, які відповідають їхньому віку та індивідуальним потребам (заняття спортом, догляд за тваринами), включаючи сюди і художню, і довідкову та пізнавальну літературу.

4. Познайомте дітей із районною (міською) дитячою бібліотекою, розкажіть, як вона працює і які книги можна знайти тут.

5. Вибирайте в бібліотеці книжки разом з дітьми. Дуже важливо вибирати, про що читати. Якщо дитина читає неохоче, вибирайте книжки, сюжети яких змусять її всміхнутись. Якщо ви ще й спробуєте виразно прочитати кілька цікавих розділів, дитина обов’язково зацікавиться книгою.

6 Зацікавте дітей яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання, і, головне, подобається їм. Конструюйте, грайте в настільні ігри, оскільки такі заняття потребують читання інструкцій, а надалі й потреби в більш повній інформації.

7. Заохочуйте дітей до листування з друзями, родичами, навіть з уявними улюбленими героями.

8. Розповідайте дітям про книжки, які ви читали в дитинстві, пропонуйте їм самим складати казки, вірші, історії. Записуйте їх в окремий зошит, прикрашаючи його малюнками. Пізніше дитина сама захоче перечитати ці записи вам або своїм друзям, брату, сестрі .


Поради учням 5-11 класів із світової літератури

Світ людини надзвичайно складний і розмаїтий, а художня література допомагає його пізнавати. Чи не найбільша сила художньої літератури полягає в тому, що вона зберігає і передає духовний досвід людства.

Книжки, які запропоновані, допоможуть вам знайти справжні людські цінності, правильний шлях у житті і не загубитися у вирі часу та безмежжі простору.

Ці твори читали ваші батьки і будуть читати ваші діти й діти ваших дітей. Як зауважив відомий англійський філософ Френсіс Бекон, «книжки – це кораблі думок, що мандрують хвилями часу і дбайливо несуть свій коштовний вантаж від покоління до покоління».

Перелік творів з світової літератури у літній період

5 клас.

1. Ернест Сетон-Томпсон «Лобо-володар Курумпо»

2. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»

3. Елеонор Портер «Полліанна»

4. Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див»

5. Туве Янсон «Комета прилітає»

6. Рональд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»

7. Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»

6 клас.

1. Жуль Верн «П`ятнадцятирічний капітан»

2. Роберт Стівенсон «Острів скарбів»

3. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»

4. Микола Гоголь «Ніч перед різдвом»

5. Роберт Шеклі «Запах думок»

6. Астрід Ліндгрен «Міо, мій Міо»

7. Міхаель Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»

8. Крістіне Нестлінгер Конрад, або дитина з бляшанки»

7 клас.

1. Вальтер Скотт «Айвенго»

2. Василь Биков «Альпійська балада»

3. Шолом-Алейхем «Пісня над піснями»

4. Олександр Грін «Пурпурові вітрила»

5. Едгар По «Золотий жук»

6. Конан Дойль «Пістрява стрічка», «Спілка рудих»

7. Герберт Уеллс «Чарівна крамниця»

8. Рюноске Акутагава «Павутинка»

9. Айзек Азимов «Фах»

10. Діана Джонс «Мандрівний замок Хаула»

11. Корнелія Функе «Чорнильне серце»

8 клас.

1. Гомер «Іліада», «Одіссея»

2. Данте «божественна комедія»

3. Дж. Боккаччо «Декамерон» (3-4 новели)

4. Мігель де Сервантес «Дон Кіхот»

5. Вільям Шекспір «Гамлет»

9 клас.

1. Мольєр «Міщанин-шляхтич»

2. Вольтер «Простак»

3. Йоганн Гете «Фауст»

4. Ернест Гофман «Крихітка Цахес»

5. Олександр Пушкін «Євгеній Онєгін»

6. Михайло Лермонтов «Герой нашого часу»

7. Микола Гоголь «Шинель»

10 клас.

1. Лев Толстой «Анна Кареніна»

2. Федір Достоєвський «Кара і злочин»

3. Чарльз Діккенс «пригоди Олівера Твіста»

4. Оноре де Бальзак «Гобсек»

5. Стендаль «Червоне і чорне»

6. Оскар Уальд «Портрет Доріана Грея»

11 клас.

1. Франс Кафка «Перевтілення»

2. Генріх Ібсен «Ляльковий дім»

3. Михайло Булгаков «Майстер і Маргарита»


Поради для учнів початкових класів на кінець навчального року.

Порада 1. Як навчитися читати правильно.

1. Спершу довідайся, хто автор твору і як називається книжка чи оповідання.

2. Переглянь побіжно текст, ілюстрації до нього і приблизно визнач, про що читатимеш.

3. Читаючи, будь уважним до кожного слова, речення;опанувавши рядок до кінця, не повертайся, якщо збагнув зміст.

4. Після кожного абзацу зроби паузу.

5. Намагайся зрозуміти, про що читаєш.

6. Запам’ятай героїв, послідовність подій.

7. Спробуй оцінити вчинки, стан персонажів. Які почуття і думки вони викликають у тебе? Що б ти сказав про них товаришам?

Порада 2. Як навчитися читати виразно.

1. Перечитай текст, визнач, про що йдеться.

2. Подумай, що найголовніше в кожній частині тексту.

3. Прочитай одне і те саме речення з різною інтонацією.

4. Визнач, які думки і почуття треба повідомити слухачам.

5. Визнач своє ставлення до того, про що прочитав, щоб висловити настрій, почуття.

6. Визнач темп, тон кожного уривка.

7. Читай, чітко вимовляючи слова,дотримуючись усіх пауз.

Поради учням щодо створення резюме випускника

Кожен випускник стикається з проблемою першого складання резюме. Резюме можна розглядати як самохарактеристику учня, само оцінювання результатів навчання.

Учні повинні знати про те, що існують загальні правила складання резюме. Воно повинно мати:

· контактну інформацію;

· дані про освіту, кваліфікацію та обраний профіль;

· опис особистих якостей;

· інформацію про участь в органах учнівського самоврядування;

· інформацію про додаткові курси, участь у гуртках, факультативах й інших позашкільних заняттях;

· інформацію про навички роботи з ПК, рівень володіння іноземними мовами;

· інформацію про хобі, звички, улюблені розваги.

Інформація в резюме має бути:

· структурованою;

· лаконічною;

· без зайвих відомостей;

· без граматичних помилок.

Під час написання резюме необхідно поставити собі за мету викликати інтерес до себе тієї людини, яка його читатиме.

Зразок

РЕЗЮМЕ ВИПУСКНИКА

Прізвище, ім’я, по батькові _______________________________________

Освіта ( вкажіть ЗНЗ, клас, спеціалізація класу)______________________

Здібності (що вмієте, знаєте, чим володієте)_________________________

Інтереси (захоплення, хобі)_________________________________________

Знання іноземних мов ( якою мовою володієте, рівень володіння)_________

Особисті якості (відзначте свої переваги)_____________________________

Контактна інформація ( телефон, поштова адреса або е-mail)____________

Резюме повинно відрекомендувати учня якщо й не ідеальним, то вже точно привабливим.

20.02.2013

Поради
учневі з розвитку позитивного самопідкріплення

Розвиток навичок до схвалення.

Чи знаєте ви свої позитивні риси, свої переваги, які здатні забезпечити вам успіх у житті? Чи вмієте підбадьорювати себе та інших?

Часом у вас не все вдавалосяю, і ви розчаровувалися, втрачали віру в себе, а позитивного емоційного підкріплення (похвали) не було. За таких обставин ви втрачали впевненість у своїх силах і були знемотивованими. Але раптом пригадали свої успіхи в минулому, актуалізувалися слова-схвалення на вашу адресу. Вам стало легше, знову захотілось працювати. У вас виникає думка: «Чому я повинен чекати схвалення від інших людей, чи не можна знаходити підтримку в самого себе?». І виявляється, що це цілком можливо.

Тренуючись і міркуючи над тим, як схвалювати, підтримувати і спонукати самого себе, ви з часом дивуватиметесь, що не вдалися до таких ефективних засобів раніше. Для того, щоб розвинути цю здатність у собі, потрібно попрацювати в цьому напрямку над собою, а для цього виконайте такі завдання:

1. Запишіть 5 своїх позитивних рис, які здатні забезпечити вам успіх у діяльності.

2. Запишіть 5 своїх позитивних рис, які допомагають вам у спілкуванні з іншими людьми.

3. Згадайте і запишіть свої успіхи в минулому та їхній вплив на ваше життя і діяльність. (Не просто ситуацію, коли ви досягали позитивного для вас результату, а значні успіхи, які емоційно були досить привабливими для вас, про які приємно згадати і які мали істотний вплив на ваше життя і діяльність).

4. Запишіть, як ви підбадьорюєте самого себе, коли зазнали невдачі, коли не все клеїться, коли відчуваєте труднощі в роботі.

5. Як ви підбадьорюєте інших людей, учнів, коли хтось зазнав невдачі, відчуває розчарування і значні труднощі?

6. Згадайте і запишіть, як ви хвалили самого себе, коли досягли певних успіхів.

7. Запишіть вітання іншій людині з нагоди успішного завершення нею важливої справи. Намагайтесь надати таке схвалення і підтримку тій людині, щоб це було новим стимулом (імпульсом) для неї, спонукало її до подальших успіхів.

Кiлькiсть переглядiв: 115

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.